Інтерв’ю Андрій Федорів: «Найбільший плюс України – це природність людей»

19/11/2010 | | 3 коментарі

Андрій Федорів

22 березня 2010 року відомий маркетолог Андрій Федорів проголосив себе бренд-менеджером України. Що не менш важливо, його стараннями (наприклад,проведення конкурсу на кращий неофіційний логотип України Design Tomorrow) вдалося досягнути чималих успіхів у створенні позитивного іміджу нашої держави.

Директор групи компаній UNITED Communications Group, викладач маркетингу та креативності в Києво-Могилянській бізнес-школі, а також наймолодший лауреат премії «Слід в рекламі».

____________________

- Коли саме Вам спало на думку розпочати брендинг України?

Чесно кажучи, я думав про це протягом останніх 2-3 років. Але після президентських виборів та формування нового уряду ця ідея стала головною для мене. Євро-2012 не за горами, змінювати щось потрібно. А все, що зараз відбувається, робиться занадто повільно.

- З якими проблемами Ви стикалися на шляху до покращення іміджу нашої держави?

Проблеми дуже банальні - навіть ті люди, які зацікавлені у цьому проекті (хоча, насправді, такі не є більшістю), живуть своїм напруженим життям і для них цей проект не є пріоритетним. В принципі, вони не проти допомогти. Але, зважаючи на швидкий темп життя, не завжди можуть знайти необхідний час.

Євро-2012 не за горами, змінювати щось потрібно

- Чи з розумінням ставиться влада до питання брендингу України?

У питанні брендингу держава займає дуже байдужу позицію, яку можна звести до простої фрази: “У нас немає грошей, тому нічого не будемо робити”. Коли ж їм говориш, що гроші - це не головне, то вони тебе взагалі не чують. Гарним прикладом може бути Економічний форум у Львові: перед виступом незалежних експертів з Німеччини, США, України державні представники просто встали і вийшли з залу, бо це їм не цікаво.

- Які асоціації в іноземців виникають щодо України та з чим вона, на Вашу думку, мусить асоціюватись?

Асоціації не сформовані, вони є випадковими, що викликано дуже низьким  рівнем обізнаності про Україну. Україна - це частина Росії, чи Україна – це частина цього світу загалом. В загальному, іноземців слід розділити на дві категорії: ті, хто мав реальний контакт з Україною, та ті, уявлення яких базується на чутках. У перших, на диво, залишились доволі позитивні емоції. Головними проблемами є держава, проблематичне співробітництво з державою, корупція. Найбільший плюс України – це природність людей. Наші люди добрі, наші люди цікаві. Тут усе просте, відкрите, позитивне. Інвесторам в Україні цікаво те, що залишилось багато речей, які  ще не зроблено, адже це досить молода держава, у неї є потенціал.

…бренд-менеджмент - це не подія, це є процес поступових маленьких змін.

- Що для Вас більш пріоритетне: підняття іміджу України в очах іноземців чи в очах самих українців?

Одне без іншого не можна робити - це складові єдиного процесу. Слід працювати однаково - для однієї й тієї ж самої країни ми не можемо розробляти різні бренди.

- Чи задоволені Ви результатами проекту Design Tomorrow?

Задоволений на 70-80%. Дуже задоволений тим, як пройшов конкурс, що цей логотип обрали, тим, як його доробили (magnetic Uпримітка редактора). Проте не дуже задоволений його теперішнім життям. Хотілося б побачити більш активне його втілення у різних сферах та його безкоштовне розповсюдження.

- Як повинен змінитися імідж України, щоб Ви з певністю могли сказати: «Ось він, успіх!»?

Не певен, що буде такий момент. Тому що бренд-менеджмент - це не подія, це є процес поступових маленьких змін. Мені б дуже хотілось провести певну роботу, і потім, оглянувшись, сказати - ось він, шлях.

Також можна говорити про створення системного, однорідного сприйняття України як усередині, так і ззовні, яке підтверджувалося б дослідженнями, що відповідають дійсності.

- Тож довго Ви ще будете займатися поліпшенням іміджу України?

Я дуже хочу, щоб моя функція перейшла з функції дратування та привернення уваги до функції моніторингу

Якби держава через певний тиск з боку подібних проектів дійсно почала б виконувати свою функцію, то я себе з радістю звільню з тої посади, на яку себе призначив. Я дуже хочу, щоб моя функція перейшла з функції дратування та привернення уваги до функції моніторингу.

Наразі я є членом правління всеукраїнської рекламної коаліції, в якій відповідаю за брендинг держави та державні комунікації, тому наш проект так чи інакше буде співпрацювати з державою, але я, знову ж таки, був би радий, якби це була консультативна функція, моніторингова, функція допомоги, функція «разом», а не «замість».

Євген Гриценко

Також варто прочитати:

{ 3 коментарі… читати далі, або прокоментувати }

Євген 19/11/2010 о 01:57

так,це онлайн)
згоден,враженнєвості спілкування тут бракує, але питання,на мою думку, чітко тематизовані й між собою пов’язані

Відповіcти

Ірина 19/11/2010 о 01:42

Як на мене, то інтерв’ю дуже хороше) Женя гарно попрацював над ним)

Відповіcти

Адміністратор 19/11/2010 о 01:19

Цікавий проект респект людям які творять,а не споживають!
до журналіста, питання не звязані між собою! відсутнє враження спілкування) це онлайн?

Відповіcти

Залишити коментар