Федір Возіанов: «Стриманість – завжди виграшна»

04/05/2012 | | Прокоментуй!

Федір Возіанов

Стиль дизайнера бренду «Vozianov» Федора Возіанова модні критики називають «естетичним авангардом». Експерименти, лаконічність, артовість – риси, що визначають творчість майстра. У березні 2010 року італійський «Vogue» назвав Возіанова одним із восьми найперспективніших дизайнерів світу. В інтерв’ю дизайнер прогнозує наступний модний сезон, малює модну карту України та розповідає про важливість стану завжди бути собою.

___________________

-Якою ви бачите найближчу модну осінь та зиму?
Моя колекція «Ready for Fall», представлена на останніх Тижнях моди у Києві та Львові, - це колекція про осінь, зроблена у відповідних осінніх кольорах, створена мовою осені. Ця осінь скаже затягувати ремені, вона буде більш приталеною, ближчою до тіла, із акцентом на жіночність. Вона стримано багатобарвна, рвучка і трохи сувора. Це не колекція об’ємів, а колекція силуетів та кольорів. Це колекція для романтиків, які готові захистити і відстояти власні цінності. Із матеріалів домінує вовна та шовк. Кольорова палітра – стримані барви із вкрапленнями яскравих кольорів: від оливково-зеленого до червоного, від шафрану до карміну. Немає збірного образу, але збережений спільний романтичний настрій.

-Як у контексті футбольного чемпіонату Євро 2012 вигідно позиціонувати українську моду?
У моїй колекції нема жодного натяку на футбольну тематику. Позиціонувати, звичайно, можна, але це інші заходи, інші колекції мали б бути. Футбольні вболівальники і люди, які цікавляться модою, - це зовсім інші аудиторії. Тобто я б не пов’язував ці події.

-Карл Лагерфельд після візиту до Москви назвав тамтешніх чоловіків «найжахливішими у світі», а жінок – «найкрасивішими». Наскільки, по-вашому, подібна ситуація актуальна для України?
Думаю, деякою мірою це також стосується і України. Тут великий простір для того, щоб прогресувати, шукати нові імена, зокрема чоловічих дизайнерів. І потрібно більше чоловіків, які будуть зацікавлені у цьому.

1
-Хто зараз презентує стиль у суспільстві?
Стиль презентують усі, а як вони це роблять – це вже інше питання. На якісному рівні це вдається декому із українських дизайнерів та декому із відомих світських персон.

Мода в Україні не індустрія, що, з одного боку, добре

- Італійський «Vogue» два роки тому зарахував Вас до вісімки найперспективніших дизайнерів світу. Ви відчуєте відповідальність за похвалу?
Так, звичайно. Це велика похвала, але водночас і відповідальність. У нас є простір, щоб прогресувати і виходити на міжнародні ринки.

- А які проблеми?
Ми між двома полюсами перебуваємо. Мода в Україні не індустрія, що, з одного боку, добре, бо кожен дизайнер може розвиватися по-своєму, тому що індустрія нерідко породжує подібність та повторюваність. А з іншого боку, індустрія дає змогу заробляти гроші і робити якісніші колекції.

- Хто повинен допомогти зробити моду індустрією? Хто несе відповідальність за процес?
Було б непогано, якби держава допомагала дизайнерам, але мені здається, що часто, коли держава втручається, виходить тільки гірше, і дизайнери втрачають від цього. Наші дизайнери можуть самостійно відстояти власні позиції і робити вагомі речі і без допомоги держави.

Із 12-13 років почав цікавитися стилем та дизайном

- Як, по-вашому, відбуватиметься еволюція українських політиків у манері одягатися? Умовним символом початку Незалежності був малиновий піджак, згодом політики одягнули Brioni. Як змусити їх одягнути українське?
Думаю, настане момент, коли політики підтримають національного виробника. Для цього потрібний час і, звичайно, певний прогрес у розумінні стилю, якості та патріотизму. Мода стоїть на шляху європеїзації, це процес, тісно пов’язаний із політикою та економікою. Усе залежить від часу і загального суспільного поступу.
1
- Вічне модне питання: чому чоловік шиє одяг для жінки? Це бажання бачити її красивішою?
По-перше, це потреба самореалізації через творчість. По-друге, чоловікам трохи легше у цьому плані, бо коли жінка творить для жінки, то робить це, насамперед, для себе, занурюючись у процес і інколи втрачаючи об’єктивність. А чоловік може глянути на процес ширшим, відстороненим поглядом. Я закінчив лінгвістичний університет, але мода у моєму житті була пріоритетом. Із 12-13 років почав цікавитися стилем та дизайном, згодом у певний момент зрозумів, що мода повинна бути справою життя і пішов у моду.

Інколи варто утриматися від надмірної яскравості, бути стриманішою, зробити ставку на мінімалізм

- Є особлива філософія та настрої українського одягу?
Порівняно із Європою Україна перебуває трохи осторонь, що дає можливість дивитися на події, що відбуваються, зі свого кута зору та осмислювати все із власних позицій. Зокрема, це стосується світу моди. У цьому сенсі важливо мати власну незалежну позицію і реалізовувати амбіції, використовуючи великий дизайнерський потенціал, яким володіємо. Існує й специфічна кольорова символіка країни: центру і сходу притаманні більш осінні, приглушені тони, ближче до Криму вони яскравішають, насичуються сонцем. Загальний модний настрій трохи меланхолічний.

- Яким ви бачите стиль українських модників? Чим вони грішать у манері вдягатися?
З одного боку, жінки завжди дуже уважні до того, як вони одягнені. А з іншого, можливо, не в багатьох є можливість одягатися так, як вони хочуть. Адже це питання коштів, клопотів та затрат часу. Українським жінкам із цим не завжди легко. Я б порадив завжди бути собою – це головне. Інколи варто утриматися від надмірної яскравості, бути стриманішою, зробити ставку на мінімалізм. Від цього жінка лише виграє.

Спілкувалася Ярослава Тимощук

Також варто прочитати:

Залишити коментар